Pomimo pandemii i obowiązującego przez większą część 2020 roku dystansu społecznego, Asseco Business Solutions niezmiennie realizowało projekty wdrożeniowe u klientów w Polsce i za granicą. Ostatecznie udało się nam osiągnąć założony kilka lat temu cel, czyli dotrzeć z naszymi systemami wsparcia sprzedaży na wszystkie globalne rynki. Pracując przez większą część roku głównie zdalnie, dokonaliśmy także sporej zmiany w ofercie, proponując użytkownikom wyjście poza tradycyjne działania sprzedażowe.
Wdrożenia na sześciu kontynentach
Nasze systemy wsparcia sprzedaży wsparły do tej pory producentów z ponad 50 krajów świata. Na początku obsługiwaliśmy głównie Polskę i pozostałe rynki europejskie. W ciągu ostatnich pięciu lat rozszerzyliśmy działalność na Azję, Australię, Bliski Wschód i Amerykę Łacińską. W 2020 roku dotarliśmy do Afryki, zaś na początku br. zakończymy inauguracyjne wdrożenie w Ameryce Północnej. W związku z tym, w 2021 roku z naszych rozwiązań będą korzystać przedstawiciele terenowi producentów na sześciu kontynentach.
Rozwój oferty wsparcia sprzedaży w 2020 roku
W 2020 roku rozpoczęliśmy promocję naszej nowej koncepcji sprzedażowej i zaproponowaliśmy użytkownikom tzw. ekosystem rozwiązań wspierających procesy handlowe – realizowane w wielu kanałach, przez różne grupy użytkowników, za pomocą wielu narzędzi, zarówno tradycyjnie, jak i online, w oparciu o wartościowe insighty, bez ograniczenia czasu, miejsca ani zasobów.
Nasz nowy ekosystem objął takie rozwiązania i narzędzia jak m.in.: Sales Force Automation, Platformę Wymiany i Integracji Danych, Sklepy Online (B2B, B2C, D2C i Click & Collect), Platformę Współpracy Producentów i Detalistów czy elementy Sztucznej Inteligencji.
Wsparcie użytkowników w czasie pandemii
W tym trudnym dla wszystkim okresie zaproponowaliśmy naszym klientom przeniesienie części procesów sprzedażowych do tzw. wirtualnej rzeczywistości. Celem tego było umożliwienie im rozpoczęcia skutecznej cyfrowej współpracy z sieciami handlowymi i sklepami (także tymi, których do tej pory nie obsługiwali) – za pomocą platformy online Direct Portal by Asseco. Ponadto zaoferowaliśmy także sieciom możliwość rozszerzenia tradycyjnej sprzedaży o kanał online, w modelu Click & Collect.
„Złota Innowacja Retail 2020” dla Direct Portal by Asseco
W 2020 roku nasza platforma współpracy uczestników rynku FMCG – Direct Portal by Asseco, zdobyła pierwsze miejsce w 3 edycji konkursu konsumenckiego Złote Innowacje FMCG & Retail 2020, w kategorii najbardziej innowacyjne rozwiązanie wspierające handel.
Co nas czeka w 2021 roku?
Uważamy, że 2021 rok – poza okresem przyspieszającej digitalizacji sprzedaży, będzie także kolejnym ważnym okresem rozwoju Sztucznej Inteligencji. Dlatego też intensywnie pracujemy nad tworzeniem coraz lepszych narzędzi wykorzystujących m.in. Deep Learning czy Machine Learning do analizy bardzo dużej ilości danych. Dzięki temu każda decyzja handlowa użytkowników naszych systemów może być oparta o konkretną wiedzę biznesową, sugerując im najlepsze rozwiązania, np. których klientów odwiedzić w danym momencie, z jaką ofertą i działaniami itp.