Ciągła poprawa jakości i sprawności działania jest kluczem do sukcesu dla firm w każdej branży. Z tego też powodu starają się one optymalizować wszystkie działania, które prowadzą. Aby było to możliwe, nierzadko niezbędne jest wykorzystanie konkretnych narzędzi informatycznych, przykładowo systemu ERP, za pomocą którego możemy skutecznie optymalizować procesy biznesowe.
Automatyzacja procesów biznesowych – odpowiedź na potrzeby przedsiębiorstw
Proces biznesowy to łańcuch następujących po sobie działań, dzięki którym firma osiąga konkretny cel. Może być nim pozyskanie klienta, wykonanie zlecenia lub choćby przyjęcie zamówienia na określoną partię produktu. To element kluczowy z punktu widzenia rozwoju firmy – pozwala jej wzrastać i realizować określone w strategii działania cele. Dlatego ważne jest, by procesy biznesowe podlegały optymalizacji, czyli działaniom podnoszącym ich skuteczność m.in. pod kątem szybkości realizacji czy jakości usług. To umożliwia uzyskanie przewagi konkurencyjnej niezależnie od branży.
Optymalizacja procesów biznesowych jest prosta i skuteczna, dzięki zaawansowanym systemom ERP. Oprogramowanie tego typu nie tylko zbiera dane dotyczące funkcjonowania firmy, ale przede wszystkim pozwala codzienne działania firmowe realizować zdalnie, w jednym systemie, przez rozproszonych w wielu miejscach pracowników.
Optymalizacja procesów biznesowych – przykład działu handlowego
Wyobraźmy sobie, że jesteśmy właścicielami firmy handlowej zatrudniającej przedstawicieli zbierających zamówienia od klientów z całej Polski. Nasi pracownicy ruszają w drogę do określonych regionów kraju. Do dyspozycji mają wygodny sprzęt w postaci tabletów. Ich cel jest prosty – każdego dnia odwiedzają przypisanych do nich klientów i zbierają od nich zamówienia na towary, którymi handluje nasza firma. Konkurencja jest spora, dlatego skuteczność przedstawiciela handlowego w dużej mierze zależy od tego, jak wydajne są procesy dostosowywania oferty do klienta oraz samego zamawiania.
Firma korzysta z systemu ERP w modelu Anywhere, który umożliwia zorganizowanie procesu w taki sposób, by pracownik działu handlowego miał dostęp do wszelkich potrzebnych informacji nie tylko w biurze, ale także w terenie. Dzięki temu pracownik na urządzeniu mobilnym ma szybki dostęp do danych dotyczących oferty produktowej, stanów magazynowych, czy też rabatów przypisanych do konkretnego klienta. Niezależnie od lokalizacji ma bieżące informacje o cenach, dostępności produktów i czasie dostawy – nie musi tego sprawdzać w biurze. Zamówienie przygotowuje więc przy kliencie, mając pewność, że wszystkie dane jakie ma w swojej bazie, są aktualne.
Zamówienie takie – zgodnie z naszymi wewnętrznymi procedurami – musi być zaakceptowane przez kierownika działu handlowego. W tym przypadku Asseco Anywhere zgodnie z zaimplementowanym procesem wysyła mu e-maila, SMS-a lub powiadomienie push na telefon komórkowy o konieczności akceptacji zlecenia. Kierownik sprzedaży w każdej chwili może przejrzeć działania swojego pracownika, dokonać ewentualnych korekt lub ostatecznie zaakceptować zamówienie. Sprawne działanie przekłada się na to, że proces realizacji zamówienia rozpoczyna się praktycznie od razu, a zadowolony klient już może przygotowywać się na przyjęcie dostawy.
Wyższy poziom zarządzania zamówieniami z Asseco Anywhere
Taki stan rzeczy to zasługa Asseco Anywhere, które dzięki swoim możliwościom jest dziś jednym z najbardziej zaawansowanych narzędzi biznesowych dostępnych na rynku. System ERP dedykowany jest pracy mobilnej, posiadając zarówno wersję na komputery w postaci aplikacji, jak i przeglądarkową – działającą na każdym urządzeniu przenośnym.
Jest to możliwe dzięki wbudowanym funkcjonalnościom, które ułatwiają działanie choćby handlowców pracujących w terenie. Rozwiązania te zawierają m.in. generowanie linków do poszczególnych danych w systemie, automatyzację powiadomień mailowych, SMS-owych oraz push, czy też szereg innych rozwiązań, przydatnych nowoczesnym firmom działającym w wielu branżach.
Szybki system powiadomień pozwala również skutecznie przechodzić przez kolejne działania wchodzące w skład procesu, nawet w sytuacji, w której odpowiedzialne za ich realizację są inne osoby, z którymi omawiany przez nas przedstawiciel handlowy nie ma bezpośredniego, fizycznego kontaktu.
Wdrożenie Asseco Anywhere w procesy firmowe sprawia, że zyskujemy szereg korzyści, wśród których wymienić możemy m.in.:
- większą elastyczność pracy handlowców, a także innych mobilnych lub rozproszonych pracowników;
- uniezależnienie się od komputerów stacjonarnych;
- dostęp do tych samych, kluczowych danych z poziomu urządzeń desktopowych, jak i przenośnych;
- możliwość pracy w dowolnym miejscu na świecie i czasie na mobilnym systemie ERP;
- usprawnienie procesu sprzedażowego poprzez szybszą komunikację i akceptację zamówień.