Prowadzisz biuro rachunkowe i chcesz zwiększyć jego dochody? Zastanawiasz się, jak reklamować biuro rachunkowe, by pozyskać nowych klientów? Zadbaj o cztery kwestie: przyciągnij uwagę, wykorzystuj nowoczesne kanały komunikacji, pokaż swoją sprawność w rozwiązywaniu problemów oraz zagwarantuj pełne bezpieczeństwo wrażliwych danych firmowych. Nie wiesz, od czego zacząć? Przeczytaj artykuł, by rozwiać swoje wątpliwości.

Jak reklamować biuro rachunkowe?

W Polsce działa ponad 70 000 biur rachunkowych.1 Jak pozyskać klienta do biura rachunkowego, przy takiej konkurencji? Wyróżnij się z tłumu. Nie rezygnuj z tradycyjnych form reklamy: ulotki, ogłoszenia w prasie, banery i billboardy – właściwie użyte, mogą okazać się bardzo skuteczne. Szczególnie w dotarciu do lokalnych społeczności. Jednak pamiętaj, że obecnie niemal wszyscy szukają informacji w internecie. Dlatego biuro rachunkowe musi efektywnie zaznaczyć swoją obecność w tej przestrzeni. Jak reklamować biuro rachunkowe w internecie?

Prosta wizytówka to absolutne minimum. Potrzebujesz przynajmniej podstawowej strony internetowej bogatej w treści branżowe. Musisz zadbać o liczbę, jakość i aktualność treści. Dzięki temu masz szansę zdobyć zaufanie robotów Google i potencjalnych klientów.

Jak pozyskać nowych klientów do biura rachunkowego i sprawić, żeby chcieli pozostać?

Od przybytku głowa nie boli? Nie zawsze. Gdy już zainteresujesz klientów, nie możesz spocząć na laurach. Musisz zadbać o ich satysfakcję, bo odejdą równie szybko, jak się pojawili. Jeżeli chcesz tego uniknąć, skorzystaj z naszych zaleceń.

Buduj wizerunek eksperta w branży

Aktualizowana na bieżąco, profesjonalna strona biura rachunkowego jest punktem odniesienia dla różnego typu kampanii reklamowych, akcji promocyjnych czy programów partnerskich. To ona zatrzyma (lub zniechęci) osoby, których uwagę udało się skupić – które kliknęły baner lub link otrzymany w mailu.

Po wejściu na stronę klient powinien uzyskać potwierdzenie, że ma do czynienia z profesjonalistami. Możesz to osiągnąć przez starannie zaprojektowaną szatę graficzną, przejrzystą strukturę strony i eksperckie treści. Pamiętaj, że nie komunikujesz się z księgowymi – język powinien być przystępny, możliwie pozbawiony branżowego żargonu. Jeżeli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu stron, tworzeniu treści pod SEO i nie wiesz, czym jest UX, skorzystaj z oferty specjalistów.

Umieszczaj komentarze pod artykułami i publikuj własne treści w portalach branżowych. Twoi pracownicy powinni być aktywni na forach internetowych i w mediach społecznościowych. Angażując się w rozwiązywanie zgłaszanych przez internautów problemów i udzielając oficjalnie merytorycznych porad, budują ekspercki wizerunek firmy. Nie zawsze w takich dyskusjach polecają bezpośrednio swoich usług, a mimo to doskonale je promują.

Korzystaj z nowoczesnych kanałów komunikacyjnych

Twoi potencjalni klienci szukają komfortu, łatwego dostępu oraz niezawodnej komunikacji. Chcą kontaktować się z biurem rachunkowym tak szybko i wygodnie, jak umawiają się ze znajomymi na imprezę. Jeżeli chcesz pozyskać klienta do biura rachunkowego i go zatrzymać, daj mu to, czego potrzebuje. Nie wystarczy jeden telefon do kontaktu z całym biurem rachunkowym. Bądź otwarty na kontakty za pośrednictwem poczty e-mail i komunikatorów. Organizuj wideokonferencje, jeżeli klient potrzebuje takiej formy spotkania.

Otwarcie się na swobodny przepływ informacji buduje więzi i zapewnia większą lojalność klientów. Dajesz każdemu z nich poczucie, że jest ważny i może liczyć na Twoją pomoc.

Uwolnij się od papieru!

Przejdź na elektroniczny obieg dokumentów. Warto zrezygnować z papierowych dokumentów, aby przyspieszyć załatwianie spraw, a także zredukować liczbę błędów. Wszystkie wymienione zmiany to wartość dodana dla Twoich klientów. Operując cyfrowymi dokumentami, podniesiesz jakość usług, a jednocześnie nie zwiększysz ich kosztów.

Pożegnanie z papierem przynosi też inne profity. Jednym z nich jest oszczędność wydatków na zakup urządzeń drukujących i materiałów eksploatacyjnych. Jeszcze ważniejsze jest to, że ograniczając druk do niezbędnego minimum, możesz budować wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie. Dla wielu klientów będzie to istotna zachęta do podjęcia współpracy.

Zagwarantuj bezpieczeństwo dokumentów

Dołóż wszelkich starań, aby klient był pewny, że powierza swoje dokumenty godnemu zaufania partnerowi. Masz ułatwione zadanie, jeśli posługujesz się dokumentami elektronicznymi. Możesz je przechowywać i przetwarzać na serwerze firmowym lub w chmurze. Ta druga opcja daje możliwość dostępu do programów księgowych w dowolnym momencie i z każdego urządzenia mobilnego. Zamiast inwestycji we własną infrastrukturę IT, płacisz miesięczny abonament za kompleksową obsługę.

Ponadto dane firmowe w chmurze są doskonale chronione przed przypadkowym lub nieuprawnionym dostępem. W przeciwieństwie do dokumentów papierowych nie gubią się i nie niszczą, trudno je ukraść, jeszcze trudniej podrobić.

Automatyzuj procesy księgowe

Jeżeli masz już elektroniczny obieg dokumentów, czas na automatyzację procesów. Wiele operacji związanych z księgowaniem oraz rozliczaniem podatków możesz zautomatyzować. Korzyści są oczywiste: wzrost efektywności pracy, mniejsze koszty i minimalne ryzyko popełnienia błędów w rozliczaniu procesów biznesowych. Dzięki temu możesz zaoferować klientom przyspieszenie załatwiania spraw oraz pewność, że ich księgi są prowadzone skrupulatnie i zgodnie z aktualnymi przepisami.

Przygotuj się na „klęskę urodzaju”

Aby dynamicznie rozwijać działalność biura rachunkowego, musisz zapewnić profesjonalną (szybką, pewną i bezpieczną) obsługę rosnącej liczbie obsługiwanych podmiotów. W tradycyjnym modelu oznacza to zatrudnianie nowych pracowników, konieczność powiększenia powierzchni biura, inwestycje w rozwój infrastruktury IT. Jednak możesz powiększać liczbę klientów i uniknąć gwałtownego wzrostu kosztów prowadzenia działalności. Jak to zrobić? Wybierz odpowiedni system ERP.

 

Rozwiązanie Wapro ERP dla biur rachunkowych

W związku z rosnącą liczbą klientów potrzebujesz skalowalnego systemu, który jest zdolny elastycznie dopasować się do szybko rosnącej liczby operacji księgowych. Twoje oczekiwania zaspokoi oprogramowanie dla biur rachunkowych WAPRO ERP od Asseco.

Zobacz, jak Wapro ERP pomaga w biurze rachunkowym.

Moje dziewczyny rano przychodzą do pracy,
otwierają komputer i one mają tę wersję aktualną

mówi Joanna Reszka z Kancelarii Doradztwa Podatkowego.


Platforma Wapro ERP dla biur rachunkowych pozwala uzyskać wymierne korzyści biznesowe:

  • automatyzacja księgowości – dzięki automatyzacji możesz obsłużyć większą liczbę klientów bez zwiększania zatrudnienia, a jeżeli wybierzesz wersję w chmurze, oszczędzisz dodatkowo na infrastrukturze IT;
  • zgodność z przepisami – oprogramowanie Wapro ERP jest na bieżąco aktualizowane, aby zachować pełną zgodność z dynamicznie zmieniającym się ustawodawstwem, nie musisz się zajmować aktualizacjami i ponosić kosztów zakupu licencji;
  • bogactwo funkcji – aplikacje oferują obsługę wszystkich procesów księgowych, z podziałem na Księgę Przychodów i Rozchodów (Wapro Kaper) oraz pełną księgowość (Wapro Fakir) pozwalają prowadzić sprawy pracownicze (za kadry i płace odpowiada Wapro Gang);
  • przyjazny i czytelny interfejs – powstał w wyniku szczegółowych analiz oczekiwań użytkowników, dzięki czemu praca jest łatwiejsza i bardziej komfortowa;
  • godny zaufania dostawca – Asseco ma stabilną pozycję na rynku, od 30 lat dostarcza systemy informatyczne, które cieszą się uznaniem użytkowników, dlatego nie musisz obawiać się, że wdrożysz oprogramowanie, które w krótkiej perspektywie utraci wsparcie i przestanie być rozwijane.

Skorzystaj z wyjątkowej promocji i wyposaż w nasze oprogramowanie całe swoje biuro – za połowę ceny.

Świadomie wybrany system ERP może być otwarciem ważnego etapu w rozwoju biura rachunkowego. Tuż po wdrożeniu odkryjesz nowy komfort pracy i potencjał do znacznego zwiększenia liczby obsługiwanych klientów.

———————–

źródła:

1 https://www.gov.pl/attachment/25767c10-8b37-4da7-a17f-f87c7410ccd7