Zarządzanie danymi w sposób tradycyjny staje się coraz trudniejsze dla wielu firm, niezależnie od branż w jakich działają. Związane jest to przede wszystkim z ciągłym lawinowym przyrostem ich wolumenu – danych przybywa każdego dnia, pojawiają się także możliwości pozyskiwania informacji z nowych źródeł, a dodatkowo gromadzone dane są często coraz bardziej szczegółowe.
Sztuczna inteligencja pozwala na wykorzystanie danych w sposób do tej pory dla wielu firm nieosiągalny, umożliwiając sprawną i efektywną analizę danych oraz pozyskiwanie wartościowych insightów, niezbędnych do podejmowania decyzji zarządczych. Dzięki temu można np. sprzedawać skuteczniej i lepiej.
Wykorzystanie sugestii zbudowanych w oparciu o mechanizmy AI może wesprzeć m.in. procesy decyzyjne w takich obszarach jak: segmentacji i zarządzania klientami, dobór klientów do odwiedzenia, Zarządzania asortymentem oraz efektywnością.