Wywiad z Wiceprezesem Asseco Business Solutions  

W Niemczech pracował Pan dla światowych korporacji, które dostarczają systemy SFA największym producentom FMCG na wszystkich kontynentach. I nagle kilka lat temu przeszedł Pan do polskiej spółki Asseco Business Solutions. Co skłoniło Pana do takiej decyzji?

Przyszedłem do Asseco Business Solutions, bo wierzę że razem podbijemy świat. Wybrałem Polskę, bo wierzę w jej potencjał. Od dawna nie spotkałem tylu pasjonatów otwartych na nowe wyzwania, jak właśnie tutaj. Nie tylko posiadacie zdolnych, a nawet wybitnych informatyków, ale jesteście pełni pasji i wiary we własne siły. Jednak największy wpływ na moją decyzję miała „miłość od pierwszego wejrzenia” do polskiego produktu, który uważam za wręcz przełomowy. System Mobile Touch by Asseco zachwycił mnie tak bardzo, że bez wahania porzuciłem wygodną posadę w Niemczech, żeby obecnie stale przemieszczać się między Frankfurtem, Warszawą i Lublinem. Ale było warto.

Poza tym, może nie każdy jeszcze zdaje sobie z tego sprawę, ale Polska już jakiś czas temu dołączyła do grona globalnych producentów rozwiązań wsparcia sprzedaży dla branży spożywczej i dóbr szybko-rotujących. To naprawdę powód do dumy.

Pozycję Polski na rynku FMCG potwierdza ostatni raport POI (Promotion Optimization Institute). Z pewnością wysokie oceny, jakie jego otrzymało Asseco Business Solutions to dla Pana ważny argument w rozmowach ze światowymi koncernami?

Raport POI  „Vendor Panorama for Retail Execution and Monitoring in Consumer Goods” stanowi wiarygodne i cenne źródło wiedzy dla wielu globalnych producentów FMCG planujących wdrożenie lub rozbudowanie rozwiązań wsparcia sprzedaży. Analizują go najczęściej firmy na wszystkich kontynentach, podejmując decyzję o globalnej strategii. Dlatego jesteśmy bardzo dumni, że nasza firma oraz system Mobile Touch by Asseco otrzymały bardzo wysokie oceny w większości kategorii. Zostaliśmy także wyróżnieni prestiżową nagrodą „POI Best-in-Class” za nasze innowacyjne rozwiązania SFA. Ponadto POI widzi naszą firmę jako globalnego dostawcę rozwiązań umożliwiających wzrost sprzedaży w branży FMCG.

Czy obsługa klientów w skali globalnej wymaga od Państwa wprowadzenia jakiś zmian? Czy polski rynek różni się od międzynarodowych?

Każdy rynek ma swoje indywidualne wymagania, potrzeby, regulacje, itp. My staramy się podchodzić do każdego klienta indywidualnie, biorąc pod uwagę oczywiście jego zasięg geograficzny, ale przede wszystkim kierując się jego rzeczywistymi potrzebami.

Dlatego też zagranicznym producentom oferujemy dokładnie te same rozwiązania, które proponujemy w Polsce. Gdy rozmawiamy z naszymi klientami międzynarodowymi, znajdujemy u nich bardzo pozytywny oddźwięk na naszą ofertę. Dlatego sądzimy, że z powodzeniem możemy przenieść nasze fantastyczne lokalne produkty na rynek globalny. Do tej pory zrealizowaliśmy projekty w wielu krajach europejskich, a także na Bliskim Wschodzie, w Azji, Australii czy Ameryce Łacińskiej.

Czy obsługa klientów w skali globalnej wymaga od Państwa wprowadzenia jakiś zmian?

Posiadamy odpowiednie zasoby, narzędzia i pomysł na to, aby obsługiwać liderów rynku FMCG na większą skalę. Oczywiście w związku z tym cały czas rozwijamy działy wdrożeniowe, zarówno dedykowane dla rynku polskiego, jak i zagranicy. Szkolimy nie tylko konsultantów i programistów. Chcemy też zadbać o to, by firmy korzystające z naszych rozwiązań, niezależnie od ich lokalizacji, zawsze mogły otrzymać u nas szybkie i skuteczne wsparcie serwisowe. Stale też doskonalimy oferowane produkty i usługi, by pokrywały coraz nowsze procesy biznesowe – np. w modelu Omnichannel. Dlatego oprócz systemów SFA oferujemy również m.in. systemy wymiany danych, platformy e-Commerce, portale dla sklepów, czy elementy sztucznej inteligencji.

Kilka słów o nowym Wiceprezesie Asseco Business Solutions

Dr Andreas Enders odpowiada w Asseco Business Solutions za sprzedaż i wdrożenia rozwiązań wsparcia sprzedaży na rynkach zagranicznych. Andreas posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie na międzynarodowym rynku rozwiązań klasy SFA dla branży FMCG. W swojej bogatej karierze zawodowej pełnił między innymi funkcję członka zarządu firmy AccentureCAS, pracował również w XTEL i Wipro Promax. Przez ostatnie lata z sukcesem realizował strategię tworzenia, sprzedaży i wdrożenia mobilnych systemów raportujących.

Autor

Wiceprezes Asseco Business Solutions S.A.