Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) staje się coraz bardziej powszechne w różnych dziedzinach biznesu, a także w branży FMCG. Innowacyjne technologie zmieniają sposób funkcjonowania przedsiębiorstw, zwłaszcza jeśli chodzi o obszar wsparcia sprzedaży. 

Tomasz KajdzikDyrektor Działu Rozwiązań Wsparcia Sprzedaży w Asseco Business Solutions w rozmowie dla Puls Biznesu, postanowił rozwiać mit o skomplikowanej i nieosiągalnej sztucznej inteligencji, prezentując realne korzyści, jakie może ona przynieść dla branży FMCG. 

Wybrane fragmenty wywiadu:

➡️ „Traktujemy wykorzystanie sztucznej inteligencji przede wszystkim jako element projektu biznesowego, nie technologicznego. Skupiamy się na rozwiązywaniu zidentyfikowanych problemów, dla których wspólnie z klientem definiujemy możliwe metody rozwiązania i jasne kryteria oceny sukcesu„.

➡️ „Uświadamiamy naszym klientom, że sztuczna inteligencja „nie gryzie”. Promujemy nawet sformułowanie „dobre AI”, bo właściwie wykorzystane po prostu przynosi korzyści. Oczywiście AI musi spełniać pewne warunki, aby było dobrą inwestycją. Wiemy, jak to robić, mamy to przepracowane i służymy naszym doświadczeniem„.

Możliwości AI – Image Recognition by Asseco 

Image Recognition by Asseco to kluczowe rozwiązanie, które oferuje wiele korzyści firmom działającym w branży FMCG.  

Technologia ta umożliwia skrócenie czasu badania stanu półek nawet o 80% -to daje przedstawicielom handlowym możliwość skoncentrowania się na bardziej wartościowych klientach, negocjacjach, opiece nad ekspozycją czy dalszym rozwoju. Dzięki precyzyjnemu rozpoznawaniu obrazu i wykorzystaniu Augmented Reality, Image Recognition rewolucjonizuje proces pozyskiwania, przetwarzania i analizy danych półkowych. Zebrane za pomocą IR dane są bardziej dokładne i odzwierciedlają rzeczywistość w większym stopniu niż dane gromadzone ręcznie, co umożliwia skuteczniejsze działanie na rzecz jakości ekspozycji i sprzedaży.  

 

Interesuje Cię temat wykorzystania Sztucznej Inteligencji w procesach biznesowych?Dowiedz się więcej! 

Źródło: Puls Biznesu