Polska otrzymała zgodę Komisji Europejskiej na wprowadzenie obowiązkowych e-Faktur ustrukturyzowanych, co jest kolejnym krokiem na drodze do powszechnego obowiązku stosowania Krajowego Systemu e-Faktur przez podatników.
Od 1 stycznia tego roku podatnicy mogą korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wystawianie faktur ustrukturyzowanych w KSeF jest obecnie dobrowolne.
Ministerstwo Finansów w komunikacie z 30 marca br. podaje, że trwają prace nad koncepcją biznesową i prawną docelowego KSeF. Założeniem jest jak najpełniejsze wykorzystanie potencjału KSeF w fakturowaniu w zakresie udzielonej Polsce zgody przez instytucje UE. Dzięki uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej, po oczekiwanej akceptacji przez Radę UE (co powinno nastąpić w ciągu kilku tygodni), Ministerstwo Finansów wdroży powszechne fakturowanie elektroniczne w Polsce dając biznesowi odpowiedni czas na dostosowanie się do nowych rozwiązań.
Z tego powodu ważne jest odpowiednio wcześniejsze rozpoczęcie przygotowań. Pojawienie się Krajowego Systemu e-Faktur wymaga ustalenia koniecznych zmian organizacyjnych oraz zaplanowania konkretnych działań:
- przegląd obecnych procesów dotyczących ewidencji i rozliczenia faktur oraz dokumentów z nimi powiązanych,
- przygotowanie danych potrzebnych do wystawienia e-Faktur,
- zapewnienie komunikacji i dostęp użytkowników do KSeF.
Jak się przygotować?
W ramach przygotowań do nowego obowiązku proponujemy Państwu zaplanować następujące prace:
- Przeprowadzenie wspólnej analizy procesów i danych, które mogą mieć wpływ na ewidencję faktur i prawidłowe wysyłanie ich do KSeF.
- Wykonanie aktualizacji systemu z rodziny Asseco ERP na podstawie przeprowadzonej analizy.
- Uruchomienie platformy Businesslink w celu automatyzacji komunikacji z KSeF.
Przygotuj firmę na KSeF
Przygotuj się na obsługę Krajowego Systemu e-Faktur!
Więcej informacji na temat prawidłowej wymiany dokumentów można znaleźć na naszej stronie.
Sprawdź rozwiązanie