Każdego roku znana w branży FMCG międzynarodowa organizacja Promotion Optimization Institute przyznaje nagrody POI Best-in-Class dla najbardziej innowacyjnych narzędzi umożliwiających producentom wzrost sprzedaży. Z dumą informujemy, że nasz System Rekomendacji by Asseco uzyskał takie wyróżnienie i znalazł się w gronie pięciu najlepszych (w swojej klasie) rozwiązań na świecie.

Raport „POI Vendor Panorama” prezentuje ocenę światowej klasy dostawców systemów Sales Force Automation dla branży FMCG oraz zwraca uwagę na najlepsze w danej kategorii rozwiązania mające istotny wpływ na skuteczność realizowanych procesów biznesowych (tzw. Best-in-Class). Opracowanie stanowi wiarygodne źródło wiedzy dla producentów z branży FMCG na temat dostępnej na światowym rynku technologii mobilnej klasy SFA.

Nagrodzony przez POI System Rekomendacji by Asseco

System Rekomendacji by Asseco to rozwiązanie, które pomaga producentom realizować procesy związane z Route-to-Market – bardzo skutecznie, kompleksowo oraz w sposób zrozumiały dla wszystkich stron. System wykorzystuje elementy Sztucznej Inteligencji do przetwarzania zbiorów danych w tzw. insighty, czyli sugestie działań, które mogą przynieść największe zyski w danym momencie i pozytywnie wpływać na ROI.

Jakie procesy biznesowe wspiera system, wykorzystując algorytmy AI?

➡️ Dynamiczna Segmentacja, czyli wsparcie klientów w wyznaczaniu potencjału biznesowego punktów sprzedaży. Dzięki temu producenci są w stanie precyzyjnie docierać do sklepów z różnymi aktywnościami i w ich wyniku osiągać najlepsze efekty.

➡️ New Coverage, czyli szansa na rozwój współpracy z najlepszymi kontrahentami. System dostarcza sugestie, z którymi punktami sprzedaży warto prowadzić interakcje biznesowe, a które relacje mniej profitowe ograniczyć lub realizować za pomocą hybrydowych metod dotarcia.

➡️ Market Guard, czyli możliwość dynamicznego  monitorowania zachowań kontrahentów. Chroni to firmy przed wyciekami sprzedaży, powiadamiając użytkowników o niepożądanym zachowaniu danego punktu sprzedażowego, co daje możliwość ograniczenia lub zatrzymania takiego zachowania.

The Promotion Optimization Institute

The Promotion Optimization Institute (POI) to organizacja międzynarodowa, która zrzesza producentów, detalistów, dostawców rozwiązań, analityków oraz wielu innych liderów opinii na temat rynku FMCG z całego świata. Więcej informacji.

Czy sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje branżę FMCG? Jeśli tak, jak taka rewolucja będzie przebiegać? Jakie problemy biznesowe AI pomoże rozwiązać? Jak przełoży się to strategię sprzedażową producenta? Odpowiedzi na powyższe (oraz inne) pytania można znaleźć w wywiadzie z przedstawicielem firmy Bacardi-Martini Polska, opublikowanym na łamach Pulsu Biznesu. Czytaj więcej!

Interesuje Cię temat wykorzystania Sztucznej Inteligencji w twojej organizacji? Sprawdź, jakie korzyści możesz uzyskać, włączając AI do wybranych procesów sprzedażowych.

Źródło: „2022 POI Vendor Panorama for Retail Sales Execution and Monitoring in Consumer Goods”.