Twój e-Commerce zdobył uwagę klientów, rośnie liczba konwersji, a wraz z nią liczba zamówień. Sukces? Tak, ale pod warunkiem, że spełnisz złożone klientom obietnice – że zamówienie zrealizujesz na czas, bez błędów w dokumentach i rozliczeniach. Kilkadziesiąt wysyłek na miesiąc obsłużysz „ręcznie”, ale gdy ich liczba sięga setek tygodniowo, nie obejdziesz się bez automatyzacji. W niej pomoże ci system ERP dla e-Commerce.

Co się dzieje „na zapleczu” e-commerce?

Wszystkie operacje związane ze sprzedażą, które są niewidoczne dla klientów, to tzw. back office, czyli zaplecze, na którym w e-commerce  realizowane są m.in. operacje logistyczne, wysyłka, obsługa zamówień, realizacja płatności, obsługa posprzedażowa (reklamacje, zwroty, naprawy gwarancyjne czy doradztwo). Również pozostałe procesy nie związane bezpośrednio z realizacją konkretnych zamówień, jak np. gromadzenie danych o klientach, generowanie raportów sprzedażowych, monitoring i weryfikacja działania sklepu, przygotowywanie kampanii marketingowych i wiele innych, realizowane są przez administrację sklepu i pozostają niewidoczne dla klienta.

Back office w e-commerce odpowiada za wszystkie procesy, które wspierają i zapewniają sprawną realizację głównego zadania, którym jest sprzedaż jak największego wolumenu produktów.

Jak zapanować nad tak dużą liczbą różnorodnych i złożonych procesów? Odpowiedź jest prosta: ERP dla e-commerce.

Jakie korzyści daje wdrożenie systemu ERP dla e-commerce?

Największą zaletą systemu ERP jest integracja, czyli zapewnienie sprawnej wymiany danych (w czasie rzeczywistym) pomiędzy wszystkimi procesami (obsługującymi je systemami i aplikacjami) sprzedażowymi. Wysokiej klasy system ERP dla e-commerce ERP zapewnia szereg korzyści, które przekładają się na sukces biznesowy:

  • porządek w stanach magazynowych – system ERP współpracuje z oprogramowaniem WMS, dzięki czemu masz precyzyjne informacje o stanach magazynowych (które są monitorowane na bieżąco), pozwala automatycznie rezerwować towary na poziomie składania zamówienia przez klienta, możliwe jest powiązanie systemów finansów i księgowości z systemami magazynowymi;
  • sprawne rozliczanie płatności – dobry ERP pozwala zarządzać płatnościami w wielu modelach sprzedaży: B2B, B2C, marketplace;
  • automatyzacja powtarzalnych czynności – automatyczna rejestracja zamówień, wysyłka towarów i wielu innych czynności pozwala przyspieszyć procesy i zminimalizować ryzyko błędów;
  • możliwość analizowania sprzedaży – pełny wgląd w procesy (integracja danych ze wszystkich systemów) pozwala na precyzyjną analizę wyników sprzedaży (m.in. na podstawie historii stanów magazynowych, historii paragonów czy liczby klientów w jednostce czasu);
  • praca zdalna – system ERP w chmurze, pozwala zarządzać firmą w dowolnym miejscu i czasie,
  • bezpieczeństwo danych – wybierając pracę w chmurze (Wapro Online), oprócz komfortu pracy zdalnej dodatkowo zyskujesz bezpieczeństwo danych firmowych (nie ulegną skasowaniu, nie utracisz ich w wyniku awarii serwera, są doskonale zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem);
  • przyspieszenie procesów i poprawa wydajności – wszystkie wymienione korzyści przekładają się na przyspieszenie załatwiania spraw i wzrost wydajności, a tym samym na zadowolenie Twoich klientów, bez dużych inwestycji w sprzęt IT i zwiększania zatrudnienia.

Dlaczego warto wybrać Wapro ERP dla e-commerce?

Jeżeli potrzebujesz systemu ERP, który spełni wszystkie opisane wyżej wymagania, wybierz Wapro ERP pakiet dla e-commerce. To kompletny, rozbudowany system, w którego skład wchodzą:

  • Wapro Mag – obsługuje wiele oddziałów (sklepów stacjonarnych) i magazynów, współpracuje ze sklepem internetowym, automatyzuje procesy sprzedaży (tworzenie cenników, realizację zamówień, wystawianie dokumentów), pozwala na pełną kontrolę finansów (wsparcie dla e-przelewów), ma wbudowany program pocztowy do zarządzania relacjami z klientem;
  • Wapro B2C – oprogramowanie do detalicznego handlu internetowego, zintegrowane z Wapro Mag, zapewnia wielojęzyczność i wielowalutowość w jednym sklepie;
  • Wapro B2B – oprogramowanie do hurtowego handlu internetowego, zintegrowane z Wapro Mag, oferuje m.in. moduły obsługujące zapytania ofertowe, segmentację klientów (podział na grupy, dla których opracowujesz zindywidualizowane polityki cenowe) i miękką windykację (przypomnienia o zbliżających się i przekroczonych terminach płatności);
  • Wapro Hybrid – nowoczesny system B2M (Business to Many), czyli połączenie na jednej platformie kanałów sprzedaży B2C i B2B;
  • Wapro Aukcje – nowoczesna obsługa sprzedaży w modelu marketplace, zapewnia dwukierunkową integrację z serwisami Allegro i BaseLinker.

Pakiet Wapro ERP dla e-commerce jest dostępny w wersji stacjonarnej i chmurowej SaaS (Software as a Service). Druga opcja pozwala na obsługę zdalną, nie wymaga inwestycji w infrastrukturę IT, pozwala korzystać z zawsze aktualnych wersji oprogramowania w zamian za przystępną opłatę abonamentową. Chmura to również łatwe skalowanie: gdy Twój biznes rośnie, elastycznie zwiększasz liczbę licencji.

Wapro ERP dla e-commerce to część rozbudowanego ekosystemu, w którego skład wchodzą m.in. Wapro Fakir 365 (finanse i księgowość), Wapro Kaper 365 (księga podatkowa) i Wapro JPK 365 (obsługa jednolitego pliku kontrolnego) i wiele innych produktów, z którymi współpracuje Wapro Mag.

Korzystając z oprogramowania Asseco Business Solutions, integrujesz i optymalizujesz nie tylko handel elektroniczny, lecz wszystkie procesy biznesowe w Twojej firmie.