Wartość polskiego rynku e-Commerce systematycznie rośnie: w 2021 r. była szacowana na ponad 90 mld zł, a do 2027 r. ma osiągnąć blisko 200 mld zł1. Jeżeli prowadzisz sprzedaż online i nie chcesz dać się wyprzedzić konkurencji, potrzebujesz sprawdzonych rozwiązań informatycznych. Dowiedz się, dlaczego optymalnym wyborem jest system Softlab ERP dla e-Commerce od Asseco Business Solutions.

Softlab ERP to zintegrowany, wielomodułowy system dla dużych i średnich firm. Obejmuje kompleksowe rozwiązania z zakresu logistyki i sprzedaży, finansów i księgowości, produkcji, prowadzenia magazynu (WMS) i spraw pracowniczych (HR), dostępne w wersji lokalnej (on-premise) i chmurowej (cloud computing).

Konfiguracja Softlab ERP dla e-Commerce – dla kogo?

Prowadzisz sprzedaż online? Obroty systematycznie rosną? Masz poczucie, że Twoje aktualne oprogramowanie osiągnęło kres możliwości i zaczyna ograniczać rozwój Twojego biznesu? Sprawdź system Softlab ERP w konfiguracji dla e-Commerce. To optymalny wybór, jeżeli chcesz zrealizować przynajmniej jeden z opisanych celów:

  • obsługa dużej liczby zamówień – przy pułapie około 600 i więcej zamówień dziennie, konfiguracja Softlab ERP dla branży e-Commerce pozwala na automatyzację, przyspieszenie i poprawę jakości procesów sprzedażowych i magazynowych;
  • integracja procesów biznesowych – obsługa w jednym systemie ERP sklepu, marketplace’ów i innych kanałów sprzedaży (multichannel), a także różnych typów płatności, sprawna praca biura obsługi klienta (zwroty i reklamacje), zarządzanie magazynem;

ERP dla e-Commerce

  • pełna kontrola nad sprzedażą i logistyką – Softlab ERP aktualizuje na bieżąco dane        z różnych obszarów działalności i pozwala kontrolować każdy etap procesu: masz pełny wgląd w jego przebieg i możesz błyskawicznie reagować na ewentualne problemy;
  • większa wydajność magazynu – optymalizacja procesów magazynowych bez konieczności zwiększania liczby personelu, a przy zatrudnianiu nowych pracowników ich błyskawiczne wdrożenie (nawet gdy nie posługują się językiem polskim – proces kompletacji zamówienia z użyciem terminali mobilnych można prowadzić w języku polskim, angielskim lub ukraińskim);

Jakie problemy ze sprzedażą online rozwiązuje Softlab ERP?

Olbrzymia liczba zamówień to niewątpliwie sukces dla e-Commerce. Jeśli jednak nie masz odpowiedniego systemu do ich obsługi, sukces może zamienić się w poważny problem. Opóźnienia w wysyłkach, kłopoty z dostępnością produktów, trudności w sprawnej obsłudze zwrotów i reklamacji – przyczynią się do negatywnych opinii o sklepie. Klienci zmieniają decyzje, korzystają z różnych form płatności (szybkie i tradycyjne przelewy, gotówka, Blik), co utrudnia kontrolę rozliczeń. Do tego dochodzi nacisk kładziony na szybkość dostawy. Aby sprostać tym wymaganiom, potrzebujesz zintegrowanego systemu ERP.

Softlab ERP – klamra danych i procesów

Softlab ERP spina wszystkie dane i procesy, które składają się na działalność firmy w branży e-Commerce.

To klamra, która łączy najważniejsze obszary handlu internetowego: logistykę i sprzedaż (moduły Biuro Obsługi Klienta, Zwroty i reklamacje), finanse i księgowość oraz magazyn (moduł WMS). Automatyzuje zadania, które pozostają niewidoczne dla klienta, lecz decydują o jego doświadczeniu zakupowym.

ERP dla e-Commerce

 

Logistyka i sprzedaż

Za obsługę procesów logistycznych i sprzedażowych w systemie Softlab ERP odpowiadają moduły BOK oraz Zwroty i reklamacje. Jeżeli zamówienie zostało złożone poprawnie, system automatycznie przekazuje je do magazynu. Moduł BOK sprawdza różne aspekty jego realizacji:

  • weryfikuje płatności,
  • kontroluje stany magazynowe,
  • monitoruje statusy zamówień,
  • monitoruje komentarze klientów,
  • zapobiega dublowaniu kontrahentów (np. z marketplace, sklepu internetowego lub call center).

Weryfikowanych automatycznie elementów zamówienia jest więcej. Moduł BOK może kontrolować je pod kątem miejsca dostawy (krajowe i zagraniczne), wartości i formy płatności (np. sprawdza, czy kwota zamówienia na platformie B2B nie przekracza 15 tys. zł, co wymaga dokonana płatności przelewem z konta firmowego), warunków odbioru przesyłki i wielu innych.

Z kolei moduł Zwroty i Reklamacje automatyzuje i monitoruje procesy związane                    z przyjmowaniem zwracanych towarów, kontrolą jakości, wystawianiem korekt dokumentów sprzedaży (automatyczna faktura). Łączy się też z WMS-em, aby odpowiednio alokować odesłane towary. Odpowiada również np. za zwrot pieniędzy poprzez ten sam kanał, który został użyty do opłacenia zamówienia.

Finanse i księgowość

Moduł finansowy odpowiada min. za parowanie płatności z zamówieniami. Informacja        o dokonaniu płatności dociera najpierw do modułu BOK i proces realizacji zamówienia rozpoczyna się bez czekania na zaksięgowanie przelewu. Dzięki temu można skrócić czas dostawy zamówienia do klienta końcowego. W kolejnym etapie niezbędne jest jednak powiązanie kwot z przelewów bankowych (od firm kurierskich za przesyłki pobraniowe,       z marketplace’ów, od operatorów szybkich płatności, etc.) z konkretnymi rozrachunkami. Tu również automatyzacja pracy w systemie przekłada się na zdecydowaną oszczędność czasu.

Magazyn WMS

Wyzwaniem dla magazynu sprzedaży e-Commerce jest konieczność obsługi wielu stosunkowo małych zamówień. Tu istotną rolę odgrywają mechanizmy optymalizacji ścieżek kompletacji (z uwzględnieniem godzin odcięcia), sprawne sortowanie i pakowanie zamówień czy integracje z firmami kurierskimi. Aby proces przebiegał bez zakłóceń, musi bazować na aktualnych stanach magazynowych oraz wielu innych danych, aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Obsługa braków, automatyczne zasilenia miejsc kompletacyjnych, proces inwentaryzacji, nie wspominając o całym procesie przyjęcia, to elementy większej układanki, której końcowym efektem jest skrócenie czasu dostawy zamówienia do klienta końcowego. Technologie mobilne i automatyka mogą dodatkowo wprowadzić ten proces na wyższy poziom.

 

Jakie korzyści biznesowe daje wdrożenie systemu Softlab ERP dla e-Commerce?

Zintegrowany system Softlab ERP dla e-Commerce rozwiązuje najważniejsze problemy handlu elektronicznego. Jego wdrożenie daje natychmiastowe korzyści biznesowe:

  • integracja wielu kanałów sprzedaży – efektywne wykorzystanie modelu multichannel to konieczność dla wszystkich firm w branży e-Commerce, które chcą odnosić sukcesy i rozwijać się;
  • usprawnienie obsługi dużej liczby zamówień – przyspieszenie procesów, zwiększenie wydajności, obniżenie ryzyka błędu na wszystkich etapach realizacji zamówienia;
  • wzrost jakości obsługi i ocen sklepu – pozytywne doświadczenia klientów sprawiają, że chętnie dzielą się oni swoimi opiniami, co buduje zaufanie do Twojego e-sklepu.

Softlab ERP dla e-Commerce pozwala obsłużyć rosnące wolumeny zamówień, przyspieszyć ich realizację i jednocześnie podnieść jakość obsługi. Wszystkie korzyści możesz osiągnąć bez zwiększania liczby etatów. Dostajesz do ręki narzędzie, które oszczędza czas, optymalizuje koszty i zwiększa konkurencyjność Twojego biznesu – nawet w oczach najbardziej wymagających klientów na rynku e-Commerce.

1 https://www.pwc.pl/pl/media/2022/2022-07-11-do-2027-wartosc-rynku-e-commerce-w-polsce-wzrosnie-o-ponad-94-mld-zl-do-187-mld-zl.html