Czy sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje branżę FMCG? Jeśli tak, jak taka rewolucja będzie przebiegać? Jakie problemy biznesowe AI pomoże rozwiązać? Jak przełoży się to strategię sprzedażową producenta? Odpowiedzi na powyższe (oraz inne) pytania można znaleźć w wywiadzie z przedstawicielem firmy Bacardi-Martini Polska, opublikowanym na łamach Pulsu Biznesu.

Romuald Spychalski dzieli się doświadczeniem swojej organizacji z pierwszego etapu podróży ze Sztuczną Inteligencją, którą rozpoczęła firma Bacardi-Martini Polska, żeby usprawnić procesy Route-to-Market. A wszystko to przy wsparciu rozwiązań Asseco Business Solutions, wykorzystujących elementy AI.

Oto wybrane fragmenty wywiadu:

➡️ „Firmy gromadzą coraz więcej danych, które są podstawą do podejmowania decyzji, dlatego potrzeba efektywnego ich przetwarzania stale wzrasta. AI otwiera w tym zakresie całkiem nowe możliwości”.

➡️ „Mechanizmy AI to w dużej części technologia, ale należy mieć świadomość, że sama technologia nie zagwarantuje sukcesu tego typu projektów. Zdecydowanie potrzeba do tego kluczowego z mojej perspektywy czynnika, jakim jest rozumienie procesów i problemów biznesowych”.

➡️ „W Bacardi-Martini Polska, zgodnie z jedną z naszych wartości odważnego działania, rozpoczynamy właśnie przygodę ze sztuczną inteligencją. Postanowiliśmy wykorzystać algorytmy AI do wsparcia procesu decyzyjnego w ramach route-to-market”.

Wspieramy procesy route-to-market

Asseco Business Solutions stworzyło System Rekomendacji (dostępny na platformie rozwiązań Asseco BS), który pomaga producentom z branży FMCG (i pokrewnych) realizować procesy związane z Route-to-Market – bardzo skutecznie, kompleksowo oraz w sposób zrozumiały dla wszystkich stron.

Rozwiązanie wykorzystuje elementy Sztucznej Inteligencji do przetwarzania zbiorów danych w tzw. insighty, czyli sugestie działań, które mogą przynieść największe zyski w danym momencie i pozytywnie wpływać na ROI. W efekcie, system pozwala na wyliczanie potencjału klientów, dotarcie do najlepszych sklepów oraz ochronę najlepszych punktów sprzedaży w trakcie współpracy.

Interesuje Cię temat wykorzystania Sztucznej Inteligencji w procesach biznesowych? Dowiedz się więcej!

Źródło: Puls Biznesu